Usch

Tror jag förstört ALLT. :( Nu pratar jag då om longeringen. 

Idag skulle jag longerträna Indie det började med att jag möttes utav en halvlös sko som vi var tvugna att dra bort, den satt hårt igår men enligt stallägaren hade hon fått fnatt och brallat runt i hagen som en dåre idag så det var förmodligen anledningen till att den nästan var av. Som tur var är det ändå dax att ta ut hovslagaren. 

Efter vi fixat skon värmde jag upp Indie lite med en promenad (på mjukt underlag då såklart) och hon var så jäkla duktig! Hon var inte alls på eller spände sig hit och dit. Utan gick snällt och avslappnad brevid mig. 

Sen skulle jag då longera henne med bara lina. Det gick bra i början men när jag sklle få upp henne i trav gick det bara  nått varv sen ville hon inte mer och backade ut ur cirkeln åt sidan. Efter jag försökt, försökt och försökt ville hon tillslut inte ens gå i en cirkel omkring mig! :( Usch, usch, usch. Anledningen till varför hon börjat göra så är för att jag tror jag "förstörde" ALLT arbete inom longeringen med henne sist, det kan ni läsa om här. Så jag sprang in och hämtade longeringsgjorden och tömmar. Jag tänkte tömkörningslongera henne som jag gjorde innan, knappt det fungerade heller! Så jag ville bara slå till mig hårt för att jag var så klantig sist. Oerhört frustrerad blev jag och släppte allt och började bara tömköra henne på riktigt sätt. Vilket jag kom på att jag aldrig gjort tidigare. Vi gick ett par varv på ridbanan får att få henne uppmärksam. Det blev hin också, att tömköras var tydligen jättespännande. Sen fick hon skritta ett par longeringsvarv omkring mig igen innan jag gav upp longeringen för idag.

Som avskrittning gick jag en ppromenad med henne hem till mig, jag ville inte slita på hennes hov utan sko. Hemma gick mamma och pappa ut och fotade mig och Indie utanför huset och i kohagen som jag brukar rida i. Jag hoppade upp barbacka :D Tyvärr var Indie jätte stressad och ville inte stå still, trots det lyckades pappa käppa ett par riktigt bra bilder! Sen blev det barbacka ridning tillbaka till stallet och det gick bra.


Bild från idag, kohagen som jag brukar rida i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0