CRAP!

Jag är fruktansvärt, arg, irriterad och känner för att klippa till mig själv. Fattar inte hur jag kunde vara så klantig som jag var idag. 

Tidigare idag åkte jag till stallet och jag och F skulle rida på ridbanan var vår plan. så vi red lite och sen hade jag tänkt att prova på galoppen och träna på den. Då var min plan att jag skulle rida Indie och F longera henne så att Indie på F´s kommando började galoppera och jag skulle mest bara sitta på ryggen och berömma henne för att slutligen lägga på galoppskänkeln. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Ingenting fungerade. Indie lyssnade inte på F, så vi bytte. Men det slöt med att det inte fungerade och jag trodde jag förstört allt arbete jag gjor med henne då hon inte lyssnade på mig när jag bara skulle longera henne. Man såg verkligen hur hon tappat tilliten till mig och inte längre var helt säker på om hon kunde lita på mig eller inte.

Så allt kände skit, hon var trött, jag klantig och gick för fort fram i arbetet med henne och satt för mycket press på henne för tidigt. Var  nära att bryta ihop för jag trodde jag förstört allt arbete med henne inom longeringen. Jag lyckades iallafall avsluta med att få henne longeras i trav i båda varven och sen gick vi en promenad på 20 minuter.

Så vad ni än gör med era hästar, gå inte för fort fram i utbildningen med dem. Låt de ta tid på sig, det är mycket bättre! Så jag var riktigt besviken på mig själv att jag begärde för mycket, för tidigt av Indie. Det hjälpte ju inte heller att jag är sjuk, ont i halsen och helt slut i kroppen, förrutom det har något väldigt konstigt hänt med mina fotleder/vrister som gör att det gör ont för varje steg jag tar nnär jag går. Otrolikt konstigt. Det känns som att fotlederna är överbelastade och det gör sjukt ont. Så promenaden och ridningen var en plåga. :(

Dock är jag riktigt stolt över att Indie gick förbi huset (det läskiga) utan att ens blinka under vår promenad. Jag borde väl också tillägga att innan allt gick kasst och jag klantade mig i longeringen. Longerade jag henne med endast lina utan pisk. INte för att jag brukar få använda den annars  men trodde inte hon skulle öka om jag inte drog med den mot marken bakom henne, men det gjorde hon!

Så en hiss till Indie idag och en stor Diss till mig. (Om man kan halta med båda benen samtidigt, så gör jag det nu) Sjukt konstigt med mina fotleder och inte okej. Har redan haft det i 5 dagar nu och har ingen aning vad det kommer ifrån...

Kommentarer
Postat av: Carro

Det är bra som du säger, att inte gå för fort fram. Du kanske kan låta galoppträningen vara ett tag och stärka henne i skritten och traven först? Jag har själv haft några fd. travare och jag vet att det tar tid och krävs mycket träning, det är bara att kämpa på! :)

Hur länge har du haft hästen?



Du har förresten en jättebra blogg. Roligt att läsa om hur det går för er och vilka framsteg ni gör. :)

2011-05-01 @ 09:55:34
URL: http://carroshastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0