Förklädd unghäst?


När jag väl hade klätt på mig alla stallkläder, mössa thermobyxor och jackan och skulle gå ut för att köra till stallet märker jag att jag inte hade någon bil! Pappa hade tydligen glömt bort att jag var hemms så han hade tagit den. Så då var det bara att till stallet. Visserligen är det inte så långt men det är ändå kallt!

Som jag skrev tidigare skulle jag då ha lite longerträning med Indie igår, men vad möttes jag av när jag kom till stallet? Jo, Indie som hade fnatt (förmodligen vårkänslor pga solen) och hon betedde sig som en unghäst! Hon for hit och dit i haden skuttade och galopperade och sedan ner och rulla mitt i allting. Jag lyckades även filma lite på min mobil då hon höll på. Men filmkamera på mobilen= Dålig kvalité så det är förmodligen ingen idé att lägga upp det. Oj, var det första jag tänkte och började fundera på hur jag skulle få det energipaketet att att sammarbeta med mig. Dessutom förstår hon då ännu inte vad longering går ut på.

Den underbara gjorden som är guldvärd! Fast M´s har lite andra färger på sin.

Jag bestämde mig för att försöka ändå och lånade stallägarens longergjord för första gången. Det var helt sjukt vad bra det fungerade! Den är verkligen guld värd! Indie var väldigt sammarbetsvillig och pga gjorden förstod hon vad jag ville av henne! Oftast brukar det gå bra i vänster varv och sedan när det är dags att byta är det som att börja om igen. Men det fungerade toppen. Trots att vi var i andra änden i hagen där hennes kompisar stod en bit bort och åt. Jag är så otrolit stolt över det hon åstadkom igår. Jag ville inte gå för fort fram men vi provade att försiktigt öka och hon gick upp i långsam trav ett varv! Så otroligt stolt är jag över tösen.

Eftersom det gick så bra höll vi inte på så länge då jag inte villa förstöra det fina ögonblicket genom att hon skulle börja trötta eller något skulle gå fel. Även abettslingen om man kan kalla det så gick bra. Hon har ju haft något skummt för sig de senaste två gångerna som ni kan läsa om HÄR.

Är vi äntligen påväg ur vår svacka?


 

(mobiluppladdning) Mina och Indies spår efter longerträningen med longerlinan i mitten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0