Året 2014

En liten kort årsresumé för 2014.
 
JANUARI & FEBRUARI
 
Invigde året med att bli avbockad den 1 januari. Hehe.
 
Tillbringade många korta ridturer själv ute i snön med Filur.
Ibland valde vi lite fel vägar.. 
 
MARS & APRIL
 
Bestod mest av jobb på Cementa med storstopp, jobb 6 dagar i veckan och en massa 10 timmarspass. Beslöt mig för att vila lite med ridlektionerna då jag i stort sett endast hann att rida 1 dag i veckan.
Började sedan på ett nytt jobb där jag även blev fast anställd!
 
Vi hann att åka en sväng till Åminne för att rida lite vid havet. Jag hade en vision om att ta fina bilder. Det gick bra. Tills jag skulle bli fotad och de andra hästarna gick iväg och Filur trodde att han var en vildhäst. Inte en endaste fin bild lyckades vi med.
MAJ & JUNI
Lyckades tillslut hitta en dressyrsadel som låg bra på Filur. Dressyren började flyta på bättre och bättre och såg stundtals riktigt bra ut.
Tog även fina vår bilder med blommande tynnbuskar.
Började hoppa 90cm på klubbtävlingarna och känna mig lite säkrare i hoppningen trots att hopplektionerna brukade gå sådär.
 
Red även mycket själv i skogen och Filur började bli säkrare i sig själv och vi kom lite närmre varandra.
 
JULI & AUGUSTI
 
Var ute på så många Pay and Jumps och klubbtävlingar som fanns. Flyttade även Filur fram och tillbaka mellan Stenkumla och Källunge. 80 cm började kännas som ingenting och det började bli lite mer flyt i hoppningen än tidigare, dock fortfarande några växlar för sakta.
 
Hoppade i Stenkyrka för första gången, Filur kändes mer säker och stannade inte på något! Väldigt halt i marken, påminnelse till mig själv brodda nästa gång!
Tog fina bilder i en vallmoåker i Bäl
Provade på Cutting i Sanda. Filur var hur cool som helst.
 
 
SEPTEMBER & OKTOBER & NOVEMBER & DECEMBER
 
Dressyren började flyta på väldigt bra, kunde till och med börja jobba på i galoppen. Trots framstegen i dressyren var fortfarande hopplektionerna pest och pina.
 
Flyttade Filur till Stenkumla och Josefin för en längre period. Började även hoppa för samma tränare som hon och skillnaden går knappt att beskriva! Det blev en helt annan häst, jag har fått hur mcyket hjälp som helst. Mer fart, bättre hopp och allt har blivit så mycket roligare i hoppningen igen. Gjorde även min första och bästa rundor i Visby i november. Ridit mer än någonsin hos Josefin med sällskap varje dag. Filur har bockat mindre och jag börjar lita på honom mer.
Hoppade även KM och var uppklädd och fin1
Nu får vi se vad 2015 har att bjuda på! Hoppas på ännu mer utveckling med den fina vita :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0