Allting rullar på

Det har inte skrivits så mycket här på ett tag nu. Varför? För att allt egentligen bara har rullat på i vardagen. Varken dressyr eller hopplektionerna har börjat än. Hoppas däremot att det blir dressyr på fredag. Har än så länge bara ridit ut som vabligt med Josefin, och inget märkvärdigt har hänt.
 
Det enda som skett är väl att Filur i all storm och oväder blivit lite jobbig att ta in från hagen på kvällarna. Han har blivit bufflig och "gåpåig" lite arg och travat halvbångstyrigt breve en när man gått osv. Han har väl insett (nu efter ett halvår typ) att det är matdags när han kommer in. Hehe.
 
Så ikväll när jag och min pojvän (som är livrädd för hästar men har börjat bota honom lite) skulle ta in hästarna ikväll gav jag förslaget om att han kanske kunde ta Josefins ena häst istället för Filur, eftersom jag inte ville att Filur skulle skrämma livet ur honom så att han aldrig mera skulle följa med till stallet. Men då var det som om världen gick under x2 ungefär. Hennes häst (Den snällaste av de alla att leda) tolkade miin pojvän ungefär som att jag skulle låta honom gå och leda en levande, utsvulten, eldsprutande drake. Visserligen tror Josefins Darth att han kan spruta eld genom munnen, men han kan liksom inte det. Så på ett försiktigt sätt försökte jag övertala honom om att ta Darth, utan att förklara HUR jobbig Filur blivit för att skrämma honom för det också, ifall han skulle totalvägra ta in Darth. Som han gjorde. Försökte övertala honom att om han väl tagit in Darth från hagen en gång, skulle han aldrig vilja ta in någon annan häst än Darth igen för att han är så snäll.
 
Efter ca 1 timme så beslöt han sig för att motvilligt, men eftersom han ändå litade lite på mig, att ta Darth. Så mycket disskution för att ta en en häst 50min från hagen. Hehe, men,men får väl hoppas att han tillslut blivit fullärd  tills man skaffat hus och eget stall ;)
 
Nu var tydligen båda Josefins hästar mycket snällare att leda än Filur enligt honom. Hmpf!
 
 
Darth och Filuris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0