Pay and jump och en Present

Vi kan väl börja med Pay and Jumpen som var i söndags. STORM var det fy fan vad kallt det var! jag kunde max köra 50km/h med hästtransporten för annars flög den fram och tillbaka. Framridningen var isig och stenhård så där var det bara skritt som gällde, utomhus i stormen. Sen när det 5 egipage före en kunde man få komma in i ridhuset för framhoppning, som även då blev framridning. 
 
Först kändes Filur sådär pigg och framåt och jag tänkte yes, idag kommer det bli lika kul och med lika bra fart som sist vi var i Visby, men nej. Det sa poff och sen var farten borta och jag lyckades inte få tillbaka den. Stelfrusen som en pinne så var det snart dax för min tur att hoppa. Hade bestämt mig redan innan at idag skulle vi inte stanna på nåt hinder. Men på hinder nummer tre blev det ett stopp ändå. 
 
Omgång nummer 2 80cm så kom vi fel på en oxer och då rök det en bom. Farten saknades, tråkigt, men samtidigt har den blivit betydligt bättre än om man jämför med för ett år sedan.
 
Anna var med och hjälpte till i stormen, så snäll och ställer alltid upp när jag och Filur skall iväg! Så som tack hade jag ritat en liten teckning på Henne, mig och Filur. Väldigt vacker. Hehe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0