Hopplektion 1 2015

Årets första hopplektion var förra onsdagen. det var en ny hoppgrupp jämfört med förra året och man blev väl lite smånervig. Vad händer? Jo, jag blir avbockad innan hopplektionen ens har börjat. Alltså i uppvärmningen. Hmm. Landar med huvudet före och sen upp igen. Jag klarade av första bockserien han drog iväg med men inte nr 2.
 
Efter avramlingen blev man lite fegis och vågade inte riktigt släppa efter och banka på Filur. Så hela hopplektionen gick väl sådär.
 
Dessutom när vi skulle ta in hästarna innan hopplektionen lyckades Filur slänga med huvudet och få av sig grimman (som inte var knäppt) han blev såklart överlycklig och drog iväg ut på åkern och firade sin frihet med bocksprång och några backut. Sen gick han in i stallet.
 
Mindre lyckad dag kan vi väl kalla det.
 
Inte nog med det så har jag un mer än en vecka senare ännu ont i huvudet och har vart yr och mått illa. Enligt fröken sjuksköterska så hade jag hjärnskakning, men enligt farbror doktor kunde jga äta lite alvedon och vila en vecka. Vet ej vad det är, men skulle kanske ha kollat upp det med en gång och inte veckan efter..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0