Redo för Hästfest!

Den stora hästfesten närmar sig nu med stormsteg! Då menar jag såklart Göteborg Horse Show! För tredje året i rad så lämnar jag och Josefin lilla Visby och byter stad till Göteborg i någrar. Shit vad jag älskar det arregemanget. Titta på fina hästar, inspirerande ryttare, höga hinder fina rörelser motiverade ungdomar, givande clinicar, hästshopping, mässa, sena kvällar med hästar och till och med chansen att vinna en superduperfin häst, även om den inte är så stor.
 
Men på tal om lotterihäst, så har det varit väldigt tyst på den fronten. Inte ett ord om någon lotterihäst överhuvudtaget, ingen information om att det inte skall vara någon lotterihäst heller. Mycket märkligt tycker jag.
 
Men efter mycket googlande lyckades jag då idag få fram detta:
 
 
Info från GHS Hemsida
 
Lite tråkigt tycker jag, men men kan ju samtidigt vara roligt att det delas ut fler vinster istället även om spänningen dör något enligt mig. Alltså ingen chans till att vinna någon häst i år
 
Men jag är såå redo för Göteborg nu! (Förrutom ryggen som är paj då, men den får helt enkelt läka ihop nu under denna vecka, så är det bara!
 
Här kommer lite bilder från de tidigare åren från Göteborg:
.
Inte behöver jag drömma mig bort bland alla fina hästtrailers då jag nu har en egen.
Fick min teckning signerad av fröken Baryared-Johnsson själv i fjol och i år åker en ny osignerad teckning med!
Eventuellt hinns lite vanlig shopping också med, ångrar ännu att jag inte köpte denna kavajen, men den var lite för stor och bredaxlad för mig. Är lite utav en expert på att vela..
Efter hästshoppandeoch tittande på hästhoppande brukar det vara fint med lite mat på kvällen.
Glittriga saker och bra priser brukar det vara gott om på mässan, sånt gillar vi!
Helt okej start på dagen
 
Och så kommer de där spontana ovänade storköpen som man inte alls planerat.
I år skall vi nog undvika microvärma pizzor för 90kr/st som var så äckliga så man ändå inte ens åt halva. Hur trött man än är på McDonalds så får man väl motvilligt vandra dit.
Jag och Josefin brukar av någon konstig anledning lyckas med att samla på oss lite under dessa hästfestdagar.

Kommentarer
Postat av: Josefin

En vecka kvar! Taggad till tänderna! :D

2015-02-17 @ 22:31:00
Postat av: Moa

Vilken dag/dagar ska du dit? :)

2015-02-24 @ 10:40:49
URL: http://moaammyhanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0