Stenkumlabo

I torsdags körde jag Filur till exmatte Josefin i Stenkumla. Tänkte rida och träna lite ihop från fredagen till söndagen. Men intelligent som jag är kom jag på när jag väl kört dit honom att jag skulle på After Work på fredagkvällen med jobbat. Bra där, Tur att Josefin är snäll och red honom åt mig!

Idag red vi ut på en tur i skogen och skuttade även över några småhinder där ute. Filur blir lika glad varje gång. Även bockandet och busandet när man rider efter någon verkat ha förbättrats. Det var absolut inga tecken på nåt bus alls. Det ver lite smått på gång i sista galoppen på turen men jag försökte säga till honom innan och det fungerade rätt bra. Blev några små halvbock/skutt bara. Stora förbättringar!

Det är ju så mycket roligare att rida i lite nya skogar, nya stigar och nya vägar. Skall bli tråkigt att redan åka hem imorgon igen. Tycker det går så bra att rida med Josefin och hennes hästar. Det blir ett helt annat tempo än att rida hemma med de andra. Får väl åka på besök tillbaka snart igen.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0