Pay and Jump

Råkade impulsanmäla mig till en Pay and Jump i Visby. Såg att det kommit upp preliminära startlistor i förrgår, Visste inte ens att det skulle vara en. Blev lite extra sugen då det var utomhus. Så skickade iväg ett sms till Josefin för att höra vad hon tyckte. Så idag har jag hoppat 70 och 80cm.
 
Har liksom inte hoppat på nästan två månader och så anmäler jag mig till en pay and jump. Bra där. Så i regn, snö, hagel och storm har vi idag luffat runt i på Visbys ridbanor. Första rundan gick väl ingen höjdare, han stannade på...allt? I stort sett iallafall. Efter många stopp tog vi oss runt banan iallafall. Jag har så jäkla svårt att få upp farten på honom. Men får väl lyssna på Otto och Matte Josefin. Att smäll till honom hårt en gång (ordentlig skänkel) istället för att sitta och smånöta på honom, Senast på dressyrträningen visade det sig att det hjälper.
 
Runda två gick väl lite bättre och han stannade inte lika många gånger. TRor inte att han var rädd för hindrena egentligen, utan att han hade för lite fart framåt. Tror jag. 
 
Men jag får väl lyssna på vad Otto säger. "Du kan hoppa nu för motions skull. Men det kommer inte gå bra förens markarbetet och dressyren sitter" Ligger nog något i det. Nu vill jag ju dessutom att han skall gå lika bra i allt annat som på Ottoträningarna, och vi är inte riktigt där ännu. 
 
Trots en miljon stopp idag så känner jag mig riktigt inspirerad över att träna, träna, träna.



Varför ser 70cm ut att vara 30-40cm? :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0