Graman

Red i söndags för första gången med graman på Filur. För första gången över huvud taget faktiskt. Tyckte det var lite jobbig i början med dubbla tyglar, men det är väl förmodligen en vanesak. Jag vet inte om det blev någon större skillnad Josefin säger att han går lite stabilare i form när man rider med graman så då är det väl så :P
Men kände att det var lättare att kunna galoppera och ha honom i en hyfsad form och ha kvar honom där med gramanen.

Kanske borde skaffa en och rida med nån gång ibland. Speciellt jobbig kan han vara i galoppen när man rider flera och ligger efter de andra. Då kanske den hade hjälpt. Får fundera på det.

Josefin satte sig även upp på Filur och red i söndags när vi var ute för att bevisa lite för mig att Filur faktiskt KAN gå framåt och galoppera på bra och herregud när jag fick sitta upp på honom igen efter. Fort gick det och så mycket enklare att arbeta när det finns lite kraft under sig. Nu skall jag bara lära mig göra likadant...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0