Gårdagens Klubbtävling

Gårdagen bjöd på klubbtävling. Anmälde mig till en 79cm klass och en 90. Framridningen var på gräs, riktigt skönt. Såklart hade käkrämmen glidit ur Filurs träns så den låg kvar hemma, och Filur höll på med munnen som bara den. Det som gått så bra på den senaste tiden. Jag förståår verkligen inte varför det skall vara så jäkla svårt att få fart på Filur. Kan bli galen ibland. Så efter vi luffsat omkring på framridningen vad det dags för framhoppningen som var inomhus. 70 rundan gick rätt bra, och vi blev felfria.
 
När vi hoppat fram på 90 så tyckte två att avståndet mellan 1a och 2a hindret var för kort så då flyttade de hindret en halvmeter. De andra hästarna gick bra och jag och Filur fick plats med 5 1/2 galoppsprång, så det gick ju sådär.  Vi kom fel på typ varje hinder men han klarade av det, fram tills det näst sista hindret då jag börja bli trött på att försöka driva på honom, så vi hade lite fart och och för nära så det blev två stopp. Gav det ett till försök och då rev vi en bom. 
 




 
 

Kommentarer
Postat av: Linn Ingvarsson

Svar: Det har aldrig mina gjort och jag har haft dem några år. Om jag var du skulle jag försöka reklamera dem och få ett par nya då det låter som ett konstruktionsfel (: (Förlåt för sent svar!!)

2014-06-06 @ 14:02:21
URL: http://dressyrmupparna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0