Dressyrlektionen

Redan innan jag började hade jag världens träningsvärk i min vänstra arm. Flera gånger under dressyren så var jag tvungen att avbryta lite snabbt och sträcka på armarna för fick sån jäkla kramp i dem. Så irriterande. 

Själv tyckte jag att det var en av de jobbigaste dressyrlektionerna pga av krampen i armarna och Filur inte ville gå i form, fick rida som en dåre och jobba och slita för att få honom gå femte några steg. Däremot kan jag inte klaga på bjudningen framåt. Han gick på bra framåt hela tiden och jag behövde i stort sätt inte göra något alls. 

Otto tyckte att det var en helt annan häst. Han gick framåt med bra bjudning och studsade runt i fin trav. Till och med galoppen var riktigt bra! Tror aldrig han har gått på så bra framåt av sig själv någonsin. Det var nästan så att det gick fort och jag behövde inte göra något. Däremot var formen på Filur ingen höjdare men är nöjd ändå så pass bra han gick fram. 

Otto tyckte att jag red bra igår då jag vågade säga åt Filur lite mer, och vara lite mer bestämd i min ridning.  Inte tillräckligt ännu dock. Otto brukar sitta och morra ibland för att försöka överföra lite ilska så att jag skall bli irriterad på filur och bli mer bestämd. Det brukar inte fungera så bra. Haha, han skriker åt mig att jag skall bli arg och bestämd, men det skall ganska mycket till innan jag blir arg på riktigt. 

Men sammanfattningsvis är jag rätt nöjd med lektionen ändå. Även om den var värre än ett crossfit pass. 

Filur var orange på träningen igår! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0