Dressyrlektion

Det var ju i tisdags som "slutprovet" var. Se om Otto kunde se allt mitt slit och arkarbetsträning och dressyrridning med Filur den senaste veckan. Kan säga att det gick mycket lättare än förra gången Otto sa att det hade blivit stor skillnad. Wiie! Han gick framåt mycket bättre och lättare i form. Men högervarvet är ännu lite tungt, ville skjuta mig själv en stund där på träningen när vi fick order om att trava i en liten, liten volt i höger och han skulle gå i form och framåt. VHade sån kramp i armarna att jag ville slänga mig av hästen och vila lite ungefär. 
 
Nu tänkte jag försöka satsa lika hårt resten av veckan och se vad resultatet är nästa tisdag. 
Min faster var och såg och sa att dte var stor skillnad sen senast de var och kollade, vilket var ca 3-4 lektioner sedan.
 
Vi lickades även få till några några superfina galoppsprång i fin form och med ett fint tramp under sig, men lär nog att ett tag innan vi lyckas hålla oss där en längre stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0