Dressyrsadel

Jag saknar ännu EN sadel i min samling. Det är såklart dressysadeln jag menar. Jag har funderat och nu kommit fram till en plan. Det är att jag köper en billigare variant av dressyrsadel nu, för att senare (när man har lite mer pengar) kunna skaffa en klok, bra, välsittande sadel (dvs dyr ;) ). Visserligen vill jag ju att den jag köper nu skall sitta bra också. Men är inne på att skaffa en syntetsadel som oftast är lite billigare. Har idag lånat hem en Tekna dressyrsadel. (ja, ni som hängt med ett tag har ju hört mig tjata om just den sadeln här tidigare) En brun till och med. Skall prova den imorgon så får se hur den ligger är bomvidd 33 som jag även har på min prestige, men det kan ju skilja sig mycket mellan märken. Tyvärr är den 17,5" i sätet. Vilket betyder att det till största sannolikhet är för stor för mig, men vill som sagt se hur den ligger på Filur. Man kan ju hoppas att den ligger bra. Skulle verkligen vilja ha en dressyrsadel.
Klicka för att stänga fönster
Denna är det. Längtar till imorgon då jag får testa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0