The very last

Är vädret okej på lördag så har jag planer på att hoppa årets sista cm-hoppning eller även s.k. klubbtävling i helgen. Förstår inte riktigt skillnaden mellan cm-hoppning eller klubbtävling eller cm-hoppning eller pay and jump. Vad är skillnaden liksom? 
 
Iallafall så brukar riklubben varira namnet mellan cm-hoppning och klubbtävling, så, det jag slutligen skulle komma fram till är att årets sista cm-hoppning är på lördag. Är det inte storm eller det hux flux dimpat ned en halmeter snö så blir det hoppning i Othem. Det hade faktiskt varit riktigt kul.
 
Jag flyttade som sagt Filur till Stenkumla i oktober(?) och har även sedan dess fram till och med förra torsdagen hoppat inför en ny tränare i ett nytt ridhus. Där jag tycker att jag kommit riktigt långt med Filur och utvecklats på endast dessa få lektioner. Men mer om det senare. Det jag vill lyckas med är att få honom gå lika bra i Othem som han nu gör i Traume. Vilket verkar vara aningens svårare. Så jag hoppas på en revanch sedan KM som var där i mitten av november där han kom in i de gamla lunk-rutinerna som jag låtit honom ha där under hopplektionerna och klubbtävlingarna. Nu har jag lärt mig annat och lunk-hoppandet skall få sig ett avslut.
 
Nu håller vi tummar för fint väder och fin häst. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0