Det lönar sig att vara ärlig

För några dagar sedan hittade jag en bilnyckel på en parkering här i stan. Jag stannade och tänkte "Åh nej, måsta jag plocka upp dendär nu och ta ansvar för den" Lite typiskt mig. Men mest handlade det om att jag hittade den på lunchen. Så det fick bli en snabbluch och sen en sväng förbi polisen för att lämna den.

Idag ringde en man och tackade mig. Några timmar senare kom han och hans fru (som bilen tillhörde, som för övrigt var en väldigt fin bil) och tackade mig igen och jag fick en blomma och 200kr! Av en del av de 200 kronorna tänkte jag att Filur skulle få en liten julklapp för.

Jag avvaktar ännu med ridningen pga av rygg och tumme. Så idag fick det bli lite svanstvättning istället. Var helt klart på tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0