Smutsiga hästar och löshoppning

Igår var planen att vi skulle rida lite innan vår minsta stalltjej skulle fira sitt treårskalas med fika. Precis när vi kom till stallet rullade sig våra hästar i all lera. SÅ.. det slöt med att vi gick en promenad med dem, longerade, byggde upp en löshoppningsbana löshoppade dem och tillslut hoppade upp lite barbacka och travade, galopperade och jag och F HOPPADE barbacka! Det är nog första gången jag till och med galopperade barbacka!
 
Men Filur skötte sig bra, han har varit riktigt pigg de senaste dagarna så jag var lite orolig men det gick bra. Han drog ned huvudet lite i galoppen men annars skötte han sig galant! Så underbart att kunna göra just sånthär med sin häst! Det betyder så mycket mer för mig än placeringar i tävlingar och höga klasser.
 
Det är så jäkla lätt att trava och galoppera barbacka på Filur, har varit med om många hästar som det knappt går att sitta ned i traven på. Med sadel. Kan däremot inte säga att det var det lättaste att hoppa barbacka. Det var dock ändå 60cm!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0