Hoppträningar och avramling

Segt var det här. Så blir det när man har mycket att göra och jobbar hela tiden. Filur har även varit halt några veckor så då har det vart vila och inte så mycket har hänt.
 
Förra måndagen blev första hopplektionen för hösten. Den gick kasst. Jag var, trött, Filur var seg och ingen fungerade. Plus att han snubblade till och gick ner på knä/ eller gick omkull, vet inte riktigt, men ner på marken kom vi båda två och jag ramlade av.
 
Denna måndag, gick det mycket bättre på hoppningen. Han var framåt och fin, men jag får fortfarande in rätt galopp efter hindrena. Bara att jobba på..
 
 
 
I tisdags flyttade jag Filur till (nymera) ex- matte ;). Så där har vi stått hela veckan tills idag, skall hämta hem honom ikväll. Så det har blivit lite uteritter och en hoppträning för henne. Imorgon är det dags för klubbtävling, så vi får väl se hur det går. Första gången jag hoppar "tävling" inomhus. Så det kan ju bli intressant. Josefin följer i alla fall med mig och eventuellt A ifrån stallet också.
 
Har även köpt världens snyggaste schabrak som jag skulle inviga på tävlingen imorrn, meen kom nu på att mina röda benskydd ligger i min bil, som är hos bilverkstaden tills på måndag om dom får ordning på den. Så nu går ju det inte.. Så då blir det nog en svart outfit istället. Trååkigt och har inte ens svarta benskydd. Världsproblem man har. Bild på nya schabraket kommer i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0