Tvättning av häst

Just nu ser Filur ut som en skäck. Så planen är att tvätta honom idag så att han är ren och fin till ikväll och imorgon när det blir träning för Otto. det blev ju inte bättre i lördags heller när vi var ute och fotade lite. Han var smutsig innan fotograferingen och när han var färdigfotad så släppte jag honom (vi var i sommarhagen och fotade) han travade runt lite och sprang sen bort för att äta lite gräs. När vi senare kände oss klara så var han inte så sugen på att komma när jag ropade. Så vi började gå mot utgången och tänkte att han kommer nog om vi börjar gå och ja, det gjorde han. I galopp. Det gick INTE så fort men när han sen skulle svänga i hagen så halkade han omkull! I slowmotion..det gick så sakta. Först såg det ganska roligt ut och jag knäppte en bild, men sen när han låg kvar blev jag orolig, Men sen reste han sig. Som tur var gick allting bra och han kändes som vanligt efter och även dagen efter. Men han blev nog så chockad själv när han drog omkull så han förstod inte riktigt själv vad som hände.
 
Jag tog ett kortare pass senare på ridbanan och han kändes så FIN och det gick riktigt, riktigt bra! Bara ett kortare pass men ändå. Så lördagen var en riktigt skön dag i stallet men fint väder, lite fotning, pyssel i stallet, ridning och fika såklart!
 
Här var när han halkat omkull...
 
Tur att han inte skadade eller sträckte sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0