Sadelprovning!

Idag är det dags för sadelprovning. Vi åker hem till Josefin och sen blir det sadelprovning där med en legitimerad sadelutprovare. Får hoppas att vi hittar något som kan passa mig och Filur, vi skall prova både hopp och dressyrsadlar. Men det är hoppsadel som är viktigast.
Jag och Otto pratade även lite om sadlar när jag ridit för honom. Han tyckte inte att min sadel såg så stor ut... Men han trodde att jag skulle ha en 16,5" och den jag har nu är 18". Tror däremot att den jag har nu är en ganska liten 18".  Men själv tycker jag att jag drunknar i den och han förstod att jag ville ha en med lite stöd när jag hoppar.
Så det skall bli spännande att se om Zarah hittar en sadel åt oss eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0