Otrolig häst

Igår hände det nåt otroligt! Jag stallägaren och L red ut. Luuugn tur. Försökte få Filur att jobba och gå i form som alla tränare tjatar på mig om. Jag jobbade och jobbade och jobbade med honom och stundtals gick det bra. På hemvägen så travade vi och jag jobbade, jobbade och job
 
 
bade med honom, men sen, tillslut, så *poff*. Kände jag hur Filur gav med sig sänkte huvudet mer, tryckte ihop hela kroppen, höjde ryggen (ordentligt) samlade ihop traven, trampade under sig, blev jättemjuk i munnen och bara fjädrade sig framåt i den finaste trav jag någonsin ridit i. Det var helt galen förstaklassig dressyrtrav, till och med dressyrfolket från dressyrstallet hade blivit stolta och imponerade. Jag travade bredvid L och bara skrek kolla så fort jag kände vad som hände och hon sa OOOJ med en gång, vi kom lite efter de andra eftersom det var sån fin samlad trav och han fjädrade fram som på små moln. Skrek kolla till stallägaren och var helt lyrisk. Efter ett tag tänkte jag att jag var tvungen att prova att öka på traven lite även om han förmodligen skulle falla ur den underbara drömtraven. Men han ökade med en gång och behöll den fina traven, swunget och fina mjuka munnen. Kan säga att det killen satte guldkant på min torsdag även om det så bara var i 3-5 minuter. Var helt till mig och lyrisk i flera timmar efteråt. Har ALDRIG ens vart i närheten av något liknande, har heller aldrig sett honom gå i sån fin trav innan. Helt otroligt, måste lyckas få fram det här igen. Fiiiina Filur!

Kommentarer
Postat av: Maja

Fin bild!

2013-10-30 @ 21:15:05
URL: http://majawallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0