Markeradhoppning

Såå snygga blev jag och Filur i lördags på klubbens dag. Tyvärr kändes Filur väldigt seg och ovillig på att gå framåt på framridningen. Jag trodde att det kanske berodde på att F´s häst från stallet också var med. Då kan ju endel hästar bli lite anti och bara vill till dem hela tiden. Även F´s häst var loj. Jag försökte trycka på Filur då han kan vara seg i uppvärmningen men han ville verkligen inte.
 
När jag sen skulle hoppa 60 klassen så kände jag att nåt inte stod rätt till han ville inte ta galoppen med en gång. Han gick inte framåt så trodde det var därför. Hoppade i alla fall hela klassen och vi kom runt felfritt. Men det kändes inte alls bra. Nåt stämde inte. Han drogs mot F´s häst i ridhuset under rundan.
 
Funderade på att stryka mig i 80 klassen. Velade fram och tillbaka. F kom i en grupp innan mig och vi var inte i ridhuset samtidigt. Provade att trava Filur bakom ridhuset och då var han pigg och travade på som bara den, förmodligen för att han var ensam. Kändes helt okej igen och lyssnade bra och ökade på bra när jag bad honom. SÅ bestämde mig för att hoppa 80 ändå. Men sen när jag fick startsignal var det likadant igen, ville inte ta galoppen, var seg och ovillig. Hoppade klassen och kom runt men nåt stämde inte. Han gick inte 100% rent. Han haltade inte, men kändes som att nåt inte stämde. Stel eller liknande men så lite så att det inte märktes i nån gångart. "longerade" honom lite för hand men inget syntes.
 
Kollade alla ben hemma men inget syntes då heller. Släppte ut honom i hagen och han travade iväg. Men sen har han fått vila i 3 dagar. Longerade honom onsdags och då såg han bra ut i alla gångarter. Förmodligen. Hade han kanske sträckt någon muskel eller nåt. Men nu är han i alla fall bra igen. Får sån ångest när man efter inser att det faktiskt var nåt som inte stämde och inte han som var anti hjälperna. Som tur var är det ju rena leken för honom att ta sig över våra "tävlingshinder" och inte något ansträngande. Men nu är allt bra igen. Bestämde mig ändå att strunta i Pay and Jumpen i Visby nu på söndag. Känns dumt när allt inte stått 100% rätt till och han fick jobba ordentligt förra veckan med massor av träningar.
 
Så får se när nästa tävling blir istället.
 
 
 
Vi kom även 3a i maskeraden och F kom 2a.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0