Hopplektion

Måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd med gårdagens hopplektion! Inte ofta jag säger det. Vi hade en lång diskussion förra lektionen om Filurs mat och hur jag skulle få honom lite piggare. Vi kom fram till att jag skulle prova att öka på havren och det har faktiskt hjälp lite.
 
Han var mycket mer framåt igår och mot slutet av lektionen höjdes hindrena rätt mycket jämfört med vad vi brukar ha och Filur blir mycket mer taggad då och "suger tag" i hindrena och hoppar bättre. Jag red riktigt bra vägar i första rondan på övningen och han hoppade bra. Andra omgången var inte lika bra men fortfarande godkänd. Bra övning och vi fick ett fint flyt.
 
Nu är jag taggad inför Ottoträningen idag. Skall bli spännande att se vad han gör och säger om Filur.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0