Två i rad

Kan inte riktigt tro det. Nu har jag flugit av Filur 2 dagar i rad! Ursäkta men WTF. Igår, hade han visserligen stått i två dagar men ändå. La mig först när jag var ute och red med några från stallet. Vi travade på en stig där vi väldigt ofta rider och han tvärnitade (blev rädd för en stubbe) och jag flög av...

Idag, var seg i början när jag skulle ligga först så lade mig tvåa i ledet. När det senare var dags för lite galopp så låg jag tar i vårt lilla fyra led. Och han bockade som f*n. Och sen drog han till med en ordentlig bakut medans han var i luften och då flög jag av. Blev så jäkla arg.

Men sen var han faktiskt riktigt framåt och fin resten av ridturen. Dagen innan lyckades han även med att, fråga mig inte hur, men bocka i en ganska brant UPPFÖRSBACKE. Hela vägen upp! Så tänkte att jag skulle klara av den där backen i normalt tempo utan bockningar idag. Så Anna red först upp med Winnie och jag sen med en ganska laddad, men dock skötsam, Filur. Lotta filmade allting med min mobil, men inte så rolig film då han skötte sig. Vilket jag är väldigt tacksam för. Men precis när hon stängt av filmningen så drar han i väg ett jäkla jämfotaskutt rakt upp i luften sen bockningar framåt till Annas häst som var kanske 5 meter framför oss och skrittade lugnt. Herre gud. Får väl se hur han är nu på hopplektionen imorgon, skall bli intressant. Skall även säga tack för rekommendationerna av ändrig av foderstaten, den har resulterat i 2 avramlingar på en vecka så bäst för dem att det är lagom framåtbjudning på honom imorgon.

Tror även jag har hittat en filmare tills imorgon så film kan nästan till 100% utlovas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0