Lite Fart

Igår var det faktiskt lite fart på Filuren på hopplektionen. Nytt foder plus lite större mängd kanske gör susen. Nu skall vi prova att ge han lite mat på både morgon och kväll och se vad han säger.
 
Jag ha funderat och tror att mycket kan hänga på att han går ute på natten. Som Josefin säger så kanske han behöver sin skönhetsömn. Han är mycket piggare av att få sova inne. Får fortsätta klura på det där.
 
Tillbaka till hopplektionen så var det lite fart i honom. Tränade på att komma rätt över hindret på mitten (som jag är kass på) ochäven raka svängar. Riktigt rolig övning. Väldigt låga hinder för att vi skulle kunna hoppa många hopp. Filur har ju en tendens till att nästan ignorera hindrena när de är så låga och halvkliva över demi sista stund. Men igår gick det faktiskt riktigt bra! Red även i den utprövade sadeln. Jag blev väldigt mycket stabilare i sätet, sistsen och skänkeln med den mindre sadeln. Riktigt skön, men både jag, tränaren och en i hoppgruppens förälder tyckte att den låg och tryckte väldigt mycket fram, på gränsfall mot bogbladet. Så får nog hoppa över den ändå. Nån som vill öppna ett Sadelmagasin på Gotland?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

vi kanske ska ringa sadelmagasinet och säga att vi kan öppna en butik för dom här på Gotland, vi kommer bli rika! hehe

Svar: Det tycker jag! :P
Mikaela Lind

2013-11-19 @ 23:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0