Fladdrande Mantlar och Filminspelning

Det gick (förhoppningsvis) bra igår på filminspelningen. Jag kan ingenting om film och sånt menmen. Förhoppningsvis blev de nöjda med min och F och våra hästars insats.

Vad det hela handlar om är då en kortfilm som vi nu medverkat i som sk. "Stuntmans"

Filmarna förklarade vilka samarbeten och allt de hade med olika filmrelaterade linjer, skolor och bolag osv. Men sånt kommer jag inte ihåg. Som F sa; vi är bara glada att få rida lite i ny miljö.

Dagen började med att vi fixade hästarna och hästtransport. Sedan blev vi sminkade, jag fick mustasch och F fick skägg.

Sen åkte vi iväg med hästarna, vi var tvungna att parkera transporten en bit ifrån filmplatsen då det var riktigt dålig väg in till platsen vi skulle vara på.

Väl på platsen var det riktigt stenigt men hästarna var uppvärmda iallafall. Vi travade runt och värmde upp hästarna mer. Sen fick jag på mig en mantel och skulle se hur Filur reagerade. Men det var inga problem.

När de fixat kameror och ljud och mikrofoner så galopperade vi emot dem ett par gånger. Tillslut förstod Filur. Skritta bort. Galoppera tillbaka. Tillslut blev det bra fart på honom.

 



Några såna scener fick vi göra. Även några när vi skrittade emot dem på en annan väg.

Sen red vi till ett vattenhål och gjorde några scener där. Riktigt roligt men Filur fick inte riktigt upp någon klok galopp tyckte jag. Men filmarna var nöjda så då fick det väl gå.

Riktigt rolig, spännande dag. Lite vardagsäventyr.

På måndag skall även jag och F få den gamla filmen som jag och F och en tjej till var med och red i. Då var vi inte sminkade så de har klippt bort våra huvuden på alla scener. Haha. Tyvärr var jag sjuk när de visade upp den på bio. Menmen. Det skall bli kul att få se den nu. Det var som sagt ett tag sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0