Fight

Jag och Filur har nu efter 5 månader kommit in i en liten period då vi INTE är överrens. Tror att han testar mig. Vägrar helt att gå framåt om han skall gå om och gå först när vi rider ut fler. Stannar, backar, går åt sidan och gör det mesta för att slippa undan. Det hände en kort stund idag också. Men då fick jag honom dit jag ville rätt fort iallafall.
 
Så i helgen kommer matte och förre detta matte ut och skall rida med oss. Yeah, göra bort mig inför ägare och före detta ägare samtidigt. Haha. Bättre att acceptera att det inte fungerar just nu och få hjälp  med en gång än att låta det gå och kanske utvecklas så att det blir nån stor grej av det hela.
 
Tror inte Filur är en sån häst som håller på att bråka, utan försöker nu bara se om han kan få bestämma över mig. Det får han icke, så nu skall jag bara få honom att förstå det också.
 
Annars blevd det än väldigt lugn tur på 8km idag. Skrittade nästan hela, och ja, vi mätte faktiskt hur långt det var. Vi tänkte kolla nu hur långa våra vanlliga ridvägar som vi egentligen rider är. Ganska spännande faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0