Dressyrlektion 2

Var på dressyrlektion i torsdags. Får beröm hela tiden att jag och Filur utvecklas så fort nu hela tiden. Sist var det efter jag vart iväg i Göteborg då hon frågade om jag tjuvtränat massor hemma och i torsdags frågade hon igen igen, men då hade jag ju varit bortrest i London :P
 
Jobbade mycket på att han skulle reagera snabbt på mina hjälper så vi jobbade väldigt mycket med övergångar. Från halt, skritt och trav.
 
I slutet jobbade vi på att han skulle gå i en fin galopp och tillslut mlev det riktigt bra. Han jobbade på bra och i en fin form nästan hela lektionen.
 
Nästa torsdag skall eventuellt min faster komma och filma lite. Skall bli kul då ridläraren säger att jag rider så mycket bättre och nogrannare när jag rider på hopplektionerna. Lite svårare att smita undan när man rider privatlektion och hon är på en hela tiden ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0