Ojojoj vad jag inte hängt med här

Blir lite uppdate om det senaste nu då. Har varit sjuk och jobbat på in i det sista nu den senaste veckan så det har iinte blivit mycket ridning.

Tisdag blev det ridning med L. Filur hade stått en vecka så det blev en liten kortis, han var lite fjantig i början och ville inte gå på när han skulle gå först. Annars gick det bra.

Onsdag Blev det ridning med A. Samma tur som dagen innan. Gick mindre bra. Filur ville inte alls gå på och när vi låg efter A i galopp drog han till de två största bockningarna jag någonsin varit med om! MEN jag satt kvar ;)

Torsdag jagade jag veterinären heeeeela dagen då lilla Filur förmodligen fått besök av några löss/parasiter som gör att han tappar sin man och svans! Lilla killen :( Men på tisdag kommer de ut. Han lyckades även bli sparkad av en häst på benet så att han fick en rätt ordentlig svullnad och ett sår. :(

Fredag, svullnaden hade nästan lagt sig helt i benet, han markerade ingenting. Så efter jag tvättat såret blev det ridtur då alla 6 hästarna var med. Inte ofta det händer! Riktigt härlig lite längre tur och det gick jättebra, benet kändes bra och och var lite småbusig och drog två med två bocksprång i skogen. Han fick även ligga först av de 6 hästarna nästan hele turen och tillslut fick jag upp honom i ett bra tempo :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0