Lördag

 Ooooj vilken härlig tur jag och A hade idag. Filur låg först 80% av hela ridturen och efter jag sagt till honom ordentlig i början drog han på i ett jättebra tempo! Så duktig. Galoppen var riktigt fin och inget bus. Red på en rätt lång runda i ett rätt snabbt tempo. I slutet fick A ligga först med hennes häst och även då gick Filur jättebra. Så är riktigt nöjd med dagens ridtur!
 
Jag och A kom fram till att det här måste varit den bästa ridturen med Filur och hennes häst tillsammans. Annars händer det alltid något när vi rider tillsammans. Tex, bockningar, avramlingar osv ;)
 
Imorgon skall jag och F iväg med Filur och hennes kuse på en Prova på distans träningstävling. Riktigt spännande!
 
Det är en kort snitslad bana med gemensam start. Innan start skall hästen visas upp för funktionär. Sedan skall banan ridas 2 gånger med en obligatorisk vila och uppbehåll med visning och pulsmätning för funktionär. JAg har ingen aning hur allt går till så det skall bli spännande! :D
 
Men är lite rädd för den gemensamma starten då det är riktiga distansfolk som är med. Drar dom iväg i 180 i starten så lär väl jag och F hamna i backen redan i starten ;P Men vi får väl se. Vi tänkte bara ta det lugnt och se hur det går till.
 
Så idag har Filuren blivit tvättad och försiktigt flätat hans svans, som bara blir mindre och mindre :( Börjar få lite lätt panik över att den börjar bli så tunn och att manen bara det rasar hår ifrån, mer och mer :( Scaary! :( Får gärna bli tisdag NU!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0