Hopplektion Nr 2

Hopplektion Nr 2
 
Hopplektion nr två. Måste bara säga att guuud, vad skönt det är med en klok hästtransport! Lånar min fasters och är så nöjd med den. Så Filur får åka fint nu :)
 
Ja, mixtrar lite med havren, kan ju börja med att säga att det blev aningens för mycket på den senaste tiden. Jises. Han var riktigt, riktigt taggad. Tyvärr för taggad. Kunde inte vara med på hopplektionen den första 15min för Filur var så taggad att han började vrålbocka och gjorde en hel del luftkonster och reste sig NÄSTAN lite. Aningens för mycket havre och aningens för lite motion veckan innan. Ups, men måste erkänna att det var lite roligt. Kändes som gamla goda tiden med Indie och Cinnamon.
 
Jag var trött som bara den och lektionen gick väl si sädär. När det väl var dags var han rätt taggad i början sen, fick jag istället trycka på honom, för då hade han blivit trött efter sin lilla show. Hehe. Men han är ju så otroligt snäll och trygg på hindrena och sköter rätt galopp och allt helt av sig själv.
 
Nej mindre havre tills nästa gång. Gäller att hitta rätt mängd mat så att han blir som finast :) Fick beröm av ridläraren som var helt fashinerad att jag lyckats sitta kvar med alla hans bockningar, språng och konster han höll på med. Men som sagt det är ju det enda jag kan, hålla mig kvar på "galna" hästar, för det är typ det enda jag har gjort i mitt ridliv. Det är även därför jag vill ha en häst som är utbildad så att jag kan lära mig allt från grunden och komma längre än att vara nöjd om hästen inte sticker, stegrar eller bockar med mig eller faktiskt håller sig i skinnet under en hel ridtur. Och det känns faktiskt som att Filur kan vara den hästen som kan lära mig mer och få mig att komma någpn vart i ridningen och utvecklas.
 

Kommentarer
Postat av: Josefin (matte)

hahaha måste säga att jag är imponerad att du lyckats få honom så laddad, han låter ju nästan lika galen som Zakett nu ju! :P men de är väl säkert en kombination av mycke mat o mindre motion och de kalla vädret spelar säkert in också, och kanske en o annan liten vårkänsla. hehe. kul att höra att han är glad iaf ;)

Svar: jo, jag vart helt chockad att han blev så och ridläraren också. haha men det var ju rätt skoj det också. Då vet man ju att man kan få honom så pigg om man vill :)
Mikaela Lind

2013-03-17 @ 20:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0