Hopplektion Nr 1

Hopplektion Nr 1 Filur
 
Filur var riktigt taggad, hade fått lite extra havre innan också. Han var såå taggad och så gllad! :D gjorde några små bockstrång efter de första hindrena som vi hoppade, såå kul! Riktigt taggad var han mot hindrena också, men på ett bra sätt. Första gången som jag har hoppat honom på riktigt.
 
Är med i en nybörjargrupp och eftersom det var första hopplektionen för i år var det riktigt många som var där. Ca 7 stycken. Så det blev lite många, men nästa gång skulle det bli uppdelning i två grupper så det blir nog bra.
 
Filur var iaf jätteduktigt och tog till och med ett ordentligt bockstprång framför läktaren och busade lite. Riktigt skoj, trodde att han skulle kännas lite loj eftersom det är inomhus, men icke! Känns riktigt bra och får fortsätta med havren och se vad som händer.
 
Ridläraren tycket att det var så roligt att jag var tillbaka igen och verkade rätt impad av Filur och att han kunde ta jättebra vägar oh svängar för att han var så smidig. Blev dock lite hackig ridning tyckte jag då jag inte är van vid honom och är lite ringrostig. Ett år sedan jag hoppade ju!
 
Annars var det det vanliga "MIkaela, du är för snäll mot hästen, ta tag i tyglarna!" Känner mig alltid så elak när jag skall ta tag mer i tyglarna så att de går i en bra form så det känns som att man drar dom i munnen, men sen kommer man till det där läget då de blir jättemjuka och man knappt behöver ta nåt i tyglarna alls, menmen.
 
Jättenöjd för att vara första hopplektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0