Sadelprovar dagen

Både jag och L fick fnatt igår och skulle prova massa sadlar. Eller rättare sagt hon iallafall. Vet inte hur längre hon letat och provat massa sadlar på sin häst nu...flera år.

Jag hade även hämtat hem en sadel som jag lånat en gång. Provade lägga den på Filur och den låg faktiskt..bra?

Så det slöt med att både jag och L red i andra sadlar än de vi är vana med. Den som jag hade på Filur var en 16", rätt skönt med en mindre faktiskt, hade gott om plats för min rumpa ändå ;) Det kändes som att man fick lite mer känsla. Men saknade det sköna stödet man får vid knäna av hans andra. Den knarrade sådär vant som fick mig att tänka på Cinnamon. Tror dock att den kanske är aningens för bred för Filur.

Så lite ovant men skönt, får så ont av Josefins om man rider långt då jag typ sitter i mitten av sadeln då den är aningens stor och det blir rätt hårt efter ett tag :P Menmen.

Här ser man att sadeln är lite stor
Den högra var den gamla som jag hade till Cinnamon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0