Hopplektion

Josefin var snäll denna gång också och lånade ut sin transport till mig igår.
 
Sammanfattning på lektionen segt och otakt. Hade inga sporrar denna gång, och jag hade så svårt att få fram honom. Jag vet att jag måste säga till honom ORDENTLIGT en gång istället för tusen gånger lite halvdanat. Så kanske dags att börja göra det också...
 
Vi hoppade en bana och jag och filur kändes bara som att vi var i otakt konstant. Menmen, bättre lycka nästa gång. Skall ev få låna ett par snällare sporrar av Josefin som jag kan använda istället för mina 10kr sporrar :P Prova det och ett längre spö och träna på en jäkla massa övergångar.
 
Det känns som att jag tränade och red mer på ridbanan hemma med Indie och Cinnamon än vad jag gör med Filur. Bara för att alla i stallet liksom har "vaknat upp" och vill följa med och rida ut hela tiden. Jag red väldigt ofta själv förrut jämfört med nu. Det påverkar väl också. Jag tränar inte alls lika mycket som jag gjorde förr. Dags att ändra på det också kanske.
 
Sitter och skriver och somnar nästan.. dags att sova...
 
Här kommer lite skärmklipp från gårdagens lektion.
Godnatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0