yesterdej

Galet rädd blev jag igår när jag stod och borstade på Filur inför ridturen. För när jag tittade upp såg jag något litet svart sticka ut ur munnen på honom. Sen insåg jag att det var min supertjocka fodrade VANTE och ett finger som stack ut!! Då blev det fart på mig kan jag säga! Herregud, i stort sett hela vanten hade han i munnen förrutom ett fingertopp, och de vantarna är tjocka kan jag säga!

Lyckades få ut min (nya dessutom) vante som var helt full med hästdreggel och söndertuggad. Men herregud, tänk om han svalt den! Inga vanter i rykthinken i boxen hädanefter. Jises.
RIP 2013-01-03 - 2013-01-19

Annars blev det en lång ridtur med F och L med många fina galoppsträckor. Rikttigt härligt. Filur skötte sig hela tiden galant tills vi red på stora vägen och i en hästhade bredvid stod det två personer på en is och skyfflade bort snö med en snösläde/ skyffel och det lät tydligen riktigt läskigt. Red ned på åkern bredvis och F galopperade lite och både Filur och L´s pålle blev galna och fick nåt fnatt. Filur kastade sig runt och halvskuttade/stregrade (!) vad hände där liksom? och L´s pålle höll också på så hon fick hoppa av.

Resten av turen var det hur lugnt som helst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0