Trotsade vädret

Jag och F trotsade vädret och begav oss ut i snön och blåsten i eftermiddags. Filur var PIGG, han var så glad att komma ut så han visste nog inte riktigt vad han ville. Gick han först stannade han hela tiden för att allt var så läskigt. Gick han sist så småtravade han hela tiden.

Slöt med att vi travade lite och e det var dags hemåt gick vi zick-zack för att han var så pigg och små studsade framåt.

Småjobbigt när man är klädd som en uppstoppad Michelin gubbe och stigbyglarna hade jag bytt till mina säkerhetstigbyglar som var svinhala och jag blev galen på. Så dagen var mindre lyckad.

Men Filuren har jag bäddat för inne i natt då de är så tråkigt väder ute och hans halstäcke var blött. Så de blir nog skönt för honom bäddade på rejält med spån så att han kan ligga och mysa.

Imorgon blir det tolkning bakom häst med snowracer och miniskidor. Får se vilken häst vi tar. Hade varit kul att prova med filur och det kanske inte går i 180 då. Men med tanke på hur pigg han var idag så kanske det blir så ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0