Lördagens äventyr

Hu vad Filur är en duktig häst! I lördags blev det ett lite mindre äventyr för mig och F. Red iväg och hade en bra plan på vart vi skulle ta vägen, men sen blev vi hungriga så vi red förbi Foleaffärn och köpte lite Wienerbröd och lite Mer. På sommaren brukar vi ta ett stopp utanför affärn och köpa glass och alla turister tycker det är hur coolt som helst att vi ridit till affärn och sen står på den lilla gräsplätten vid parkeringen med våra hästar.
 
Även om det nu var snö is och vinter så tycker folk som handlar att det ser så mysigt ut när vi är där, så det är alltid kul! :) Träffade även på en arbetskollega som var och handlade med din son så det var skoj.
 
 
När F väl kom ut med vårt winerbröd så var Filur såå tiggig och han skulle bara ha, så den showen fick alla folk på parkeringen se. Jag fick göra ninjakonster för att han inte skulle äta upp den! När jag sen tillslut hade en torr kant kvar så tänkte jag äh, han får väl smaka då. Och OJ vad han tyckte det var äckligt! Han kastade med huvudet och försökte spotta ut det och slickade sig som en galning om munnen. Haha! Så hela hans försök att tigga åt sig den i 20 minuter var i onödan så han ändå inte gillade det ;)
 
Svart och vit
I väntan på F som shoppade fika
 
Red sen vidare inne i en granskog, så fint med all snö på alla granar! Mindre mysigt att få all snö från granarna på sig dock...
 
Det blev tillslut en rätt lugn tur på två timmar och lite galopperande i snön fick hann vi också med och OJ vad hästarna gillade det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0