Fredagens ridtur

Nu börjar jag faktiskt vakna till liv igen! Härligt, härligt. Så imorgon skall jag och den andra sjuklingen (stallägaren) ut och rida en kort sväng! Jag är så taggad!
 
Kan ju nu berätta lite om ridturen i fredags med F och L. Red en längre men lugn runda. Filur var pigg i början och väldigt nyfiken på den nya vägen. Kändes lite spänd och så o början så när vi skrittat några kilometer kom vi till en gammal inhägnad hage där jag ville känna igenom honom lite och se hur han skulle reagera om jag krävde lite trav och sånt av honom. Men det gick hur bra som helst! Så tydligen är han nog bara så pigg och alert i sitt sätt (iallafall nu i början) men samtidigt lugn och samlad när man skall öka. Efter lite trav och uppvärming på volt och allt gick så bra. (Trodde inte att han skulle vara så lugn) så tog jag faktist galopp på volten också. Kändes bra att han var så lugn innan vi skulle ut på stora vägen. Som förresten också gick hur bra som helst.
 
Bild från ridturen i fredags
 
Red lite i skogen på några fina stigar, red även först en stor del av rituren som också gick hur bra som helst. Love it. Så Josefin (Filurs ägare) din pålle sköter sig galant! :)
 
Han blev lite småledsen när F´s häst drog iväg i traven så att han kom långt efter och försökte galoppera ikapp men han lyssnade med en gång när jag sa åt honom att ta det lugnt.
 
På hemvägen krävde jag lite mer av Filur och ville få honom att jobba lite och gå i en fin form tillslut så hittade vi varanddra och han gick riktigt fint. Har ju själv de senaste året "slöridit" de andras hästar och inte brytt mig om form osv så mycket då ingen annan gör det men nu skall det allt bli ändrig på det. Nu skall Filur få riktigt stora muskler, sen skall vi iväg på hoppträning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0