Det nya året invigs med en premiärtur!

Idag blev det första ritten för mig på Filur hemma! Jag och stallägaren red ut en sväng. Låt oss säga att den stora vita hästen var PIGG och jag satt där och tänkte på mina kära säkerhetsstigbyglar som ligger hos Marlene. Så typiskt mig ;) Vi red en kort sväng och skrittade ett varv som går att rida runt på och sen travade vi ett. Trodde inte att Filur ens skulle hålla sig i skinnet men det blev bara ett skutt/halvbockning sen var det lugnt.

Så otroligt skönt att han är så cool också! Kommer till ett nytt ställe och har inga problem med att gå först eller blir rädd för saker. Visst fanns det några läskiga saker men efter att ha ryckt till lite så var det bara att traska på.

Har fjäskat för stallägarens man ikväll och snart är vinterdäcken på transporten. Nu återstår det bara att se om Filur får plats....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0