Broar och sånt

Hostandes och snorandes (jättesynd om oss) tig jag och stallägarn tillslut oss upp på hästarna. Sen var vi helt slut.

Tog en kort ridtur ute kanske på en 30-40 min eller liknande. Ny väg för Filur igen och han är så cool! Gillar den hästen mer och mer för varje dag verkligen.

Red över tre broar, varav en jag hatar, så lät Blanka gå före där då den är lite läskig och även hästarna brukar tycka det. Filur var lite tveksam till alla broar, kan ju bero på att det blåste rätt ordentligt och forsade vatten under och lät som bara den. Men det gick rätt bra. Han skall bara lära sig att hålla sig längd kanten på de stora broarna som är på vägen. Men första gången ju, så han är förlåten ;)

Sen en otrolig sak han lyckades med. Filur där på 168 och lilla blanka med sina små steg (c-ponny) han lyckades galoppera bredvid henne bär hon travade! Och då har hon småsmå steg, har ridit B ponny som har större steg än henne! Ganska coolt.

Nu skall jag snart tillbaka till stallet igen och förbereda lite inför kvällen. Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0