Fight Mikaela VS Filur (Dag 2)

Igår var det då dags för fight mellan Filur och Mikaela nr 2.  Så även igår var Filur anti att komma överrens med mig och sammarbeta med mig. Var dok mycket bättre än lördagen men han försökte smita undan arbetet hela tiden.
 
Red med A för första gången själv med Filur och hennes häst. Det gick över förväntan. Även premiärturen för hennes sto sedan hennes ögonskada. PIGG var dock hennes häst.
 
Red upp till dammen, en bevattningsdam som är otroligt fint underlag som går runt och är ca 1km runt. Red först ett varv och det gick hur bra som helst, jag och Filur galopperade och travade medans de andra höll sig till trav. Hon övertalade mig att ta ett varv till men endast i trav skulle de hålla sig till. Men det sa ungefär ZOOM och sen var de förbi oss som galopperade i sin trav. Men, jag ville hålla kvar Filur i sin fina lugna sansade galopp. Men när A´s häst började galoppera framför så ville Filur ikapp och blev lite glad. Så han började bocka, rätt stort och jag var helt oförberedd. Tror att det var redan på första eller andra bockningen som jag hamnade på hans hals, hängde mig kvar där ett tag tills jag dunsade i backen med huvudet först. Han halvt hoppade över mig och det enda jag tänkte på var att jag var livrädd att han skulle dra ut på isen som fanns under snön som han aldrig sett förut då det alltid varit snö där sedan han kom! Eftersom jag ramlade på yttersidan sprang han på insidan mot vattnet och på kanten. Herregud, men som tur var så häll han sig på spåret och galopperade fram till A och stannade där tills jag sprang fram och fick tag i honom. PUH!
 
Lite smått irriterad då jag brukar vara rätt duktig på att sitta kvar på hästar som bockar men dethär kom så fort och så plötsligt att jag var helt oförberedd.
 
Sen var det bara upp igen, travade lite och galopperade lite och sen begav vi oss hem igen.
 
Fight Mikaela VS Filur (Dag 2)
                      0-1
 
Totalsumma Mikaela VS Filur
                                 1-1
;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0