Fight Mikaela VS Filur (Dag 1)

Igår blev det en heldag i stallet, lite traktorkörning och upprensning i hagen och skitplattan. Även storstädning av sadelkammaren.

Filurs Matte Josefin var ute och hälsade på :) Skoj skoj.

Sen blev det en skrittur med F. Ca en timme och kanske 10 min trav. Detta underlag alltså :( Och oj vilken Fight jag och Filur hade. Han var helt okoncentrerad, stretade emot och fjantade runt. Shit vad han höll på med sina små "hyss". Tillslut fick jag honom något sammarbetsvillig, efter 55 min...

Sedan kom en liten tjej som F, skulle ut och skritta med och jag tänkte tja, varför inte haka på? Men då skulle Filur allt gå klokt hade jag bestämt. Så han och jag körde ett litet eget race. Travade och galopperade fram ooch tillbaka medans de andra skrittade och allt var "farligt" speciellt ett "jakt torn" som en jägare byggt, så han hoppade halvt ned i ett litet dike, tror det var ett dike, eller en åkerkant.

Men jag hade allt bestämt att jag skulle vinna få lilla "fight" så jag kämade på och han blåste upp sig och höll på när vi var långt ifrån de andra. Men tillslut så fick vi till det och han var jätteduktig och jättefin de sista 20 min. Tror jag aldrig haft ett så dåligt ridpass med honom som jag hade igår. Dock skall jag väl inte klaga då han varit så duktig annars. Ibland går det dåligt och så är det bara. Bara att hoppas att det går bättre nästa gång
 
Mikaela VS Filur
            1-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0