Snön har kommit till Gotland

Nu har snön kommit till ön. Jag strök mig från tävlingen igår. Det var mittemellan kallt och rätt halt på vägen, tävlingen var även i Visby. Josefin strök sig och mamma och pappa tjatade på mig att jag också borde göra det. Så fick det bli.
 
Jag funderar på om man ändå skall åka på hopplektion ikväll. Har varit ute och kört idag och just då, tidigt på morgonen var vägen faktiskt helt okej. Det blir alltid såhär i början av vintern, när all snö och is kommer. Man bllir kinkig med väglaget, tycker det ser halt och farligt ut även om det är minusgrader och faktiskt inte allt för halt. Man har blivit van och bortskämd med en lång höst med torr väg. Man struntar i att åka i väg på lektioner och hopplektioner i början av vindern när vägen är okej. Men i slutet av vintern när man tillslut gett med sig och åkt fram och tillbaka över halva Gotland i riktigt kasst väder. Ja, då är man van med både blankis, snöslask och modd. Det är inget problem tycker man då ;)
 
Men jag får se hur det känns att köra när jag åker till stallet lite senare. Jag har ändå kvällspasset ändå. Men TROR att det blir hoppning. Vi får helt enkelt se.
Snart ser ridturerna ut såhär igen...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0