Ottoträning 3

OJOJOJ vad fin han var på Ottoträningen. 
 
Jobbade som vanligt mycket på volt. Fram, fram, fram och energi. Tillslut var han riktigt fin och gick på så himla bra framåt! Förstår inte hur vi kan lyckas med det varje gång vi rider för honom. Han blir liksom en helt annan häst. 
Jobbade mycket i trav och att få honom gå energiskt. Tillslut fick jag nästan hålla in honom. 
 
Serpentinövningen gick inte allt lika bra. Mycket vingligare och ostadigare att lämna den trygga volten.
 
Mot slutet jobbade vi även lite i galopp på volten. Tror aldrig han gått i sån fin galopp med mig förrut. Framåt gick han och så nära på att gå i perfekt form. Stundtals gick han riktigt, riktigt bra men vi är inte där ännu för att orka hålla i en fin och stadig form hela tiden.
 
Tillslut frågade Otto om jag kände att jag satt på Pegasus, för han dansade verkligen fram i traven. Otto var riktigt nöjd med oss och tyckte att det varit en väldigt rolig träning och rolig att se eftersom det hade hänt så mycket sedan träningen sist (nybörjartur möjligtvis) och det hände så mycket under de 40 minuterna vi tränade. 
Han tyckte även att vi skulle satsa stenhårt en vecka och åka till ridhuset varannan dag och se vad som händer och hur Filur blir i ridningen då. Ridhuset skall vara hans skola, där han måste arbeta. Får testa det nästa år och se vad som händer. Jag förklarade även att vi inte är några som satsar stenhårt, vi ligger på hobby nivå och han är en hobbyhäst. Men det gillade han inte att jag sa, han undrade varför Filur var en hobby häst och VAD som gör honom till en hobbyhäst. Enligt honom kan alla hästar bli lika bra, men de har olika förutsättningar för att fakttiskt kunna bli bra. Det kan jag nog ha lite delade meningar om. Men Otto tyckte att jag hade en fin häst som rörde sig fint, hade bra steg så varför inte ut och starta n dressyrtävling i framtiden, vi kanske till och med skulle kunna vinna. Tja... det är ju bra att han drömmer åt mig ;)
 
Visst skulle det vara roligt att kunna starta en dressyrtävling nån gång i framtiden, men det ligger nog ganska många år framåt. Men nån gång! Det är ett mål att kunna lyckas få honom framåt och kunna gå i stadig fin, mjuk form i alla gångarter. 
 
Får hoppas och se om duktiga Filur är en Pegasushäst nästa träning också ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0