Kasst

Ååh det gick så trögt med Filur på hoppningen idag. Det. Går. Inte. Att. Få. Fram. Honom. Det är bara trögt, trögt, trögt. Jag vet inte vad jag skall göra, tror inte ridläraren heller vet vad vi skall göra. Har ändrat och ökat på maten massor så nu vågar jag inte mixtra mer på ett tag. Just nu får han Krafft Sport och havre, både morgon och kväll. 
 
Funderar på om det är hans skönhetsömn han saknar? Hästar blir faktiskt piggare av att sova inne på natten. JAg får fortsätta att klura på det och eventuellt testa nån vecka och se om det blir bättre. Vet att han är en av få av våra hästar som faktiskt går in och lägger sig ned i lösdriften. Nu har vi börjar halma där istället så att det blir lite mjukare än bara lite spån. 
 
Imorgon blir det lite dressyrlektion för Otto. Om man nu kan kalla det dressyr det vi håller på med. Det är ju ändå mestadels grunderna, men ändå. Var ju riktigt nöjd med lektionen sist för honom så hoppas att han kan hjälpa oss imogon. Nu blir det hela 45min ridtid istället för 30 som sist när han tömkörde Filur. Får se hur det går imorgon. Jag hoppas på att han är någon sorts magisk man som skall komma med sitt trollspö och dra det över Filur och Poff så skall framåtbjudningen vara där så att jag kan lära mig rida klokt. Positiv tjej ikväll.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0