Hästar lösa

Igårkväll, i mörkret, vid 22.00 tiden tog sig 3 hästar friheten att smita ut när stallägarens man fyllde på enslingen i deras hade. Så de sprang omkring på tomten och hade det bra tyckte dem. Stackars stallägarens man var helt själv. Så jag har ingen aning om hur han löste det. Filur var duktig nog att stanna i hagen som tur var!

Jag och M kollade upp spåren i trädgården idag och jäklar vilka spår det var! Som tur var hade de inte sprungit ut på vägen eller in till grannen och förstört deras trädgård.

Vi har faktiskt haft det riktigt bra. Under mina 12 år med hästar (privatägda hästar) har jag endast en gång vart med om hästar på rymmen. Då var jag där själv när de smet ut. Eller vänta. 2 gånger förresten. Cinnamon hoppade över staketet när vi skulle släppa ihop henne med de andra. Men annars, med tanke på att de i stort sett bara har kunnat klivit över vissa staket på vintern när det varit så mycket snö så har vi haft det bra. Det är ofta det inte är ström på tråden heller, men som tur var har vi inga rymmare. Peppar, peppar. Om de inte bestämt sig för att bli det efter gårdagens äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0