Klubbtävling 4e Augusti

Bättre sent än aldrig. Den 4e augusti. Galet varmt var det den dagen och när vi kom fram och hade hjälpt till att bygga banan var alla genomsvettiga och helt slut. Mysigt. När vi var färdiga med banan så var det bara en som skulle hoppa i klassen innan mig och sen var det två före mig och sen jag. Då fick jag lite smått panik och blev så jäkla nervös. Hatar när det blir stressigt.
 
Så jag fick skynda mig att lasta av, sadla, tränsa på med all utrustning på både mig och Filur och sen var jag ju nervös som bara den. Hjälper ju inte direkt att jag är världens segaste person och blev klar med allt när de andra redan hunnit värma upp i 5-10 minuter redan.
 
Efter bara uppvärmningen var både jag och Filur helt galet svettiga. Sen var det då vår tur och vi lyckades ta oss runt felfria! Trots grinden som var sista hindret (jag hatar grindar). Men jag drev på han som bara den inför varje hinder och tryckte till honom så att han inte skulle stanna och det verkade ju fungera. Det såg ju dock inte så väldans glamoröst ut. Menmen, vi lär oss förhoppningsvis med tiden och får in det tillslut.
Sen var det två personer till innan mig i 80 klassen så det blev ju hoppning nästan direkt efter.
 
Jag började rida fram honom lite på framridningsbanan men jag kände att han var helt slut, inte så konstigt pga värmen. Så det gick liksom knappt att få upp honom i trav, jag hoppade ett hinder sen fick han vila. Kände att han liksom inte orkade. Sen när jag fick komma in på banan igen travade och galopperade jag honom lite och sen var det dags igen. Trodde att han skulle riva då han kändes så trött men vi gick felfria den rundan också.
 
Så jag fick mitt livs första rosett (bättre sent än aldrig) och det var roligt att få göra det ihop med Filur.
 
Här kommer en lite film från båda klasserna, det är dock 60cm och 80 som jag hoppar, inte 70 som det står och det är även den 4e och inte den 11 augusti. Dåligt filmteam man har som inte kan redigera en film rätt..hehe.
 
 
Bättre sent än aldrig. Den 4e augusti. Galet varmt var det den dagen och när vi kom fram och hade hjälpt till att bygga banan var alla genomsvettiga och helt slut. Mysigt. När vi var färdiga med banan så var det bara en som skulle hoppa i klassen innan mig och sen var det två före mig och sen jag. Då fick jag lite smått panik och blev så jäkla nervös. Hatar när det blir stressigt.
 
Så jag fick skynda mig att lasta av, sadla, tränsa på med all utrustning på både mig och Filur och sen var jag ju nervös som bara den. Hjälper ju inte direkt att jag är världens segaste person och blev klar med allt när de andra redan hunnit värma upp i 5-10 minuter redan.
 
Efter bara uppvärmningen var både jag och Filur helt galet svettiga. Han stannade även på ALLA framhoppninshinder, även ett helblått kryss på 40 cm. Sen var det då vår tur och vi lyckades ta oss runt felfria! Trots grinden som var sista hindret (jag hatar grindar). Men jag drev på han som bara den inför varje hinder och tryckte till honom så att han inte skulle stanna och det verkade ju fungera. Det såg ju dock inte så väldans glamoröst ut. Menmen, vi lär oss förhoppningsvis med tiden och får in det tillslut.
Sen var det två personer till innan mig i 80 klassen så det blev ju hoppning nästan direkt efter.
 
Jag började rida fram honom lite på framridningsbanan men jag kände att han var helt slut, inte så konstigt pga värmen. Så det gick liksom knappt att få upp honom i trav, jag hoppade ett hinder sen fick han vila. Kände att han liksom inte orkade. Sen när jag fick komma in på banan igen travade och galopperade jag honom lite och sen var det dags igen. Trodde att han skulle riva då han kändes så trött men vi gick felfria den rundan också.
 
Så jag fick mitt livs första rosett (bättre sent än aldrig) och det var roligt att få göra det ihop med Filur.
 
Här kommer en lite film från båda klasserna, det är dock 60cm och 80 som jag hoppar, inte 70 som det står och det är även den 4e och inte den 11 augusti. Dåligt filmteam man har som inte kan redigera en film rätt..hehe.
 
 

Kommentarer
Postat av: Josefin (matte)

Så duktiga :D

2013-08-18 @ 19:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0