Hopplektioner för matte

Jag har börjat ta några hopplektioner för Filur matte Josefin. Det känns riktigt bra du hon haft Filur så många år att hon vet hur han fungerar utan och innantill. Första träningen fick vi upp honom i riktigt bra tempo och allt flöt på riktigt bra i slutet. Det gäller att väcka upp honom i början då han är lite trögstartad i början och det tar ett tag för honom att komma igång med hela hans stora kropp.
 
Andra träningen gick också rätt bra, Josefin lurade mig att hoppa 110! Har aldrig någonsin hoppat så högt, känner att det är högt när det kommer upp på 80cm. Hehe.
 
Förra hoppträningen gick det helt kasst, jag hade träningsvärk, trött, Filur hade stått några dar och jag fick det bara inte att fungera. Alls. Kändes inte som en jättebra uppladdning inför klubbtävlingen 4 dagar senare men det gick ju ändå.
 
Här kommer en film från gårdagens träning för Josefin. Det gick lite trögt i början men mot slutet fick vi till det rätt bra. Lägger upp både det som ser hemskt ut och det som ser okej ut, vill som sagt kunna se utvecklingen vi gör och kunna gå tillbaka och skämmas över hur hemskt det ser ut nu ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0