Fin mupphäst

Hade bestämt 15.30 med hovslagaren idag, han är en sån som aldrig är sen och kommer oftast en halvtimme innan bestämd tid. Gissa om han ringer 15.11 och säger att han är i stallet. Eh, ja.

Men jag skall inte klaga, han var vrålförkyld/feber/sjuk och hade avbokat alla andra verkningar men kom och hjälpte mig med Filur ändå. Så det var bara att gasa på lite extra hem från jobbet.

Efter att ha hamnat både bakom folk som körde 70 och 50!! På 80 väg så körde jag direkt till hagen som ligger his grannen, ansöka långt bort och gissa om den vita hästen Filur stod alla längst bort i hagen, har aldrig hämtat hästarna så långt bort, någonsin. Så halvsprang bort, typ 1km eller mer och jag och Gilur sprang tillbaka till grannens gårdsplan genom hagen. Sen hoppade jag upp och travade barbacka i grimma och utan hjälm hela vägen hem till stallet. Det gick förresten jättebra, och Filur var hur lydig och duktig som helst.

Hovslagaren håller vid sin förälskelse i Filur, lugn trevlig häst att verka, är förmodligen därför.

Efter det målade jag mina hinderbommar lite och sen blev det en uteritt med F som gick mindre bra. Det var på ett ställe som Filur vägrade gå förbi F's häst och började backa och hålla på som han gjorde förrut. VARFÖR? Trodde det hade försvunnit nu. Sen var har lite stissig efter vårt mindre krig och var spänd och rädd för det mesta. Förutom stora tröskar och krossar och konstiga högljudda maskiner.

Jag tog en extra runda och red själv ett varv och mötte upp F mot slutet av turen. När vi lämnade henne var Filur lite upprörd och vinglade lite fram och tillbaka när vi travade bort från dem. När vi sen skulle in på en annan väg tvärvägrade han och bråkade och backade och blev arg när jag piskade till honom, inte så konstigt dock. Han var påväg att backa ner i ett dike så fick faktiskt hoppa av och efter ett tag fick jg med honom och kunde sen hoppa upp igen. Sen gick det riktigt bra i traven och galoppen, var lite övertaggad och orolig bara. Mötte sen F och hennes häst och försökte få Filur att jobba lite sista biten hem och jäklar vad arg han blev. Hehe.

Måste verkligen rida ut mer själv med honom! Det hade han behövt eller VI behövt så vi blir lite mer som ett team.

https://cdn3.cdnme.se/2281457/7-3/pic_520b2f19e087c33ba7982826.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/2281457/7-3/pic_520b2f1be087c33c5becde1a.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/2281457/7-3/pic_520b2f2bddf2b3308a1e6c06.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0